We hebben bewust gekozen voor een langere middagpauze. Omdat we onze leerlingen meer willen bieden dan enkel de lessen en omdat we de algemene mensvorming belangrijk vinden. Wat we dan doen tijdens zo’n middagpauze?
leerkrachten werken leerlingen bij, individueel of in groepjes. Je krijgt extra oefeningen of een antwoord op vragen als leerstofonderdelen nog niet duidelijk zijn. Ook onze leerlingenbegeleiders en taalondersteuners nodigen tijdens de middagpauze leerlingen uit voor studiegroepjes of begeleiding.
oudere leerlingen helpen jongere leerlingen. We noemen het de HUP.
We openen ons zwembad eenmaal per week ook ’s middags. Daarnaast zijn er tal van middagcompetenties: badminton, voetbal, … Op de speelplaats kan je bovendien altijd pingpongen of basketten.
We hebben een jeugdbib en het Leefsleutellokaal is tijdens de middag beschikbaar als (stille) leesklas.
Wie zijn / haar lessen willen herhalen of alvast wat huiswerk wil maken, kan terecht in een stil lokaal waar er individueel voor school gewerkt wordt.
in de refter kan je na de lunch terecht om groepswerken voor te bereiden, om in groep een spelletje te spelen, …
Samen tijdens de middagpauze tijd hebben om te babbelen met klasgenoten, gaan kijken naar de sportieve prestaties van jaargenoten of met je klas eens een middaglunch houden vinden we ook nodig. Want je goed voelen op school is belangrijk.
Daarnaast bieden VOICE en JKK, onze leerlingeninitiatieven, regelmatig activiteiten of muziek aan. En zijn we nog volop aan het nadenken voor andere activiteiten ’s middags.
created with