Frontière

In de derde graad willen we de perspectieven graag verder verruimen en de leerlingen verder begeleiden in zelfredzaamheid. In het vijfde jaar werkten we daarom Project Frontière uit: een brug tussen verleden en heden op de grens tussen België en Frankrijk.Vier dagen lang trekken we met alle vijfdejaars eerst naar Ieper, dan naar Rijsel en ten slotte naar Lens. Logeren doen we drie nachten in een jeugdherberg in Rijsel. Tijdens deze vierdaagse dompelen we onze vijfdejaars onder in het verleden van Wereldoorlog I in Flanders Fields, maar confronteren we hen ook met recenter verleden en heden in Rijsel en omgeving. In Louvre Lens eindigen we onze trip cultureel.De vierdaagse bereiden we samen voor en geven we deels samen vorm. Dit doen we o.a. via vakintegrerende werkdagen eerder in het schooljaar. Daarbij geven wij de leerlingen input, maar coachen we hen ook in het zelf uitwerken van activiteiten en het zelf vergaren van achtergrond binnen een bepaald kader. Zodat de vierdaagse trip een waardevolle leer- en leefervaring wordt.